Reklamační řád a vrácení zboží

Sem tam se něco pokazí a zboží je potřeba reklamovat. Anebo ho můžete chtít vrátit či vyměnit. V této části vám sdělíme důležité informace, které potřebujete vědět, abychom společně vše co nejrychleji vyřešili.

Reklamace i vrácení zboží se řídí našimi obchodními podmínkami a tímto článkem.

Vymezení pojmů

Reklamační řád

Vrácení zboží

Nejčastější dotazy

Obchodní podmínky


Vymezení pojmů

Abychom předešli nedorozumění a mluvili o stejných pojmech, tak některé z nich upřesníme. Jedná se o pojmy, se kterými se můžete sekat například v Občanském zákoníku a v našich Obchodních podmínkách.

  • spotřebitel - je běžný koncový zákazník, který zboží nakupuje pro domácí potřebu
  • podnikatel - je například firma, OSVČ, škola, úřad a další instituce (v objednávce uvádí IČO), kteří nakupují zboží v rámci své podnikatelské činnosti
  • nákup na dálku - provedení nákupu přes internetový obchod nebo přes telefon

Reklamační řád

Lidsky se to nazývá záruka na zboží nebo reklamace. Zákon pak odborně říká, že zákazník má Právo z vadného plnění.

Na zakoupené zboží platí 24 měsíční záruční lhůta pro běžné zákazníky (spotřebitel) a 12 měsíční lhůta pro podnikatele (firmy, školy, instituce atd.). Někdy může být i delší podle podmínek jednotlivých výrobců. Pokud se během této doby něco pokazí, tak můžete uplatnit své Právo z vadného plnění.

V případě, že se objeví vada na zakoupeném zboží, je nutné ihned zboží reklamovat u prodejce (uplatnit své Právo z vadného plnění).

Reklamace podle zákona

Pokud se na výrobku projeví vada, tak se reklamace dle zákona řeší 2 způsoby.

  • První z nich je, že došlo k Nepodstatnému porušení kupní smlouvy. Závada tedy není zas tak velká, je odstranitelná a tím máte nárok buď na opravu nebo na slevu z kupní ceny.
  • Druhý z nich je, že došlo k Podstatnému porušení kupní smlouvy. Tehdy se většinou jedná o neodstranitelné vady. Pak si můžete zvolit  mezi výměnou vadné části, dodání nové věci bez vad, slevu z kupní ceny nebo vrácení peněz.

Jak postupovat

Pokud máte trable se zbožím, tak nás prosím kontaktujete e-mailem nebo telefonicky, a popište nám s čím se potýkáte. Část případů jsme schopni bleskurychle vyřešit pomocí e-mailu.

  1. Zboží nám můžete také rovnou zaslat na naši adresu. O to vás požádáme i tehdy, když nejsme situaci schopni vyřešit na dálku.
  2. Před zabalením zboží si prosím připravte buď vyplněný reklamační formulář nebo kopii faktury. Ty nám pak přiložte do balíku, abychom věděli, o co se jedná. Prosíme o co nejdůkladnější popis závady.

    Formulář reklamace zboží (.pdf)
    Formulář reklamace zboží (.doc)

  3. Zboží prosím pečlivě zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy (balík by měl přežít pád z výšky 1 m) a zašlete na naši adresu.

    Letr CZ s.r.o.
    Sokolovská 1100/2
    >743 01 Bílovec
    t: +420 725 448 202

  4. Uchovejte si prosím podací lístek či potvrzení o předání zásilky. Slouží jako doklad, že jste zboží odeslali na naši adresu.
  5. Poté co převezmeme vaši zásilku, zahájíme reklamační řízení. Zboží buď zkontrolujeme sami nebo za pomoci autorizovaného servisu. O průběhu a výsledku vás budeme následně kontaktovat.

Vyřízení reklamace přímo se servisem?

Reklamaci můžete také řešit rovnou se servisem. Ušetříte tím čas, kdy se reklamace vyřizuje. Ovšem je potřeba pečlivě postupovat a najít autorizovaný servis (vše popisujeme v tomto článku).

Co když jsem zboží zakoupil na vaší prodejně?

Zboží nám prosím doneste na naši prodejnu a o vše ostatní se již postaráme. Velké spotřebiče na prodejnu nenoste, domluvíme se telefonicky nebo nás navštivte osobně.


Vrácení zboží

Zboží vám nevyhovuje nebo nesplňuje vaše představy? Žádný problém. Zboží nám můžete vrátit do 14 dní od jeho převzetí a to bez udání důvodu. Zákon toto nazývá Odstoupení od kupní smlouvy.

Tato čtrnáctidenní lhůta slouží k tomu, abyste si mohli u sebe doma zboží prohlédnout a vyzkoušet stejně jako máte možnost v kamenné prodejně. Tato zákonná možnost platí pouze pro běžné zákazníky (spotřebitele).

V případě podnikatelů (firma, osvč, instituce apod) umožňujeme vrácení zboží na základě předchozí domluvy, vracíme peníze pouze za zboží nikoli za poštovné a nesmí se jednat o zboží zakoupené na základě cenové nabídky. Jste-li podnikatel, napište nám prosím a domluvíme se na dalším postupu.

Na naši adresu zasílejte kompletní zboží bez známek používání a poškození, v originálním a nepoškozeném balení. Pokud toto nesplníte, tak máme dle zákona nárok vám vrátit menší částku, abychom zboží mohli uvést do původního stavu. Chceme pak zboží dále prodat a potěšit s ním někoho jiného. Určitě i vy si vždy přejete dostat zboží v nejlepší kondici.

Jak postupovat

  1. Vyplňte prosím formulář Odstoupení od kupní smlouvy. Ten přibalte do zásilky nebo jej zašlete na náš e-mail.

    Formulář vrácení zboží (.pdf)
    Formulář vrácení zboží (.doc)

  2. Zboží prosím důkladně zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy, a zašlete na své náklady na adresu naší provozovny. Balíky zaslané na dobírku nepřebíráme.

    Letr CZ s.r.o.
    Sokolovská 1100/2
    743 01 Bílovec
    t: +420 725 856 918

  3. Uchovejte si prosím podací lístek či potvrzení o předání zásilky. Slouží jako doklad, že jste zboží odeslali na naši adresu.
  4. Poté co převezmeme vaši zásilku, zboží zkontrolujeme a budeme vás kontaktovat. Nejrychlejším způsobem vrácení peněz je bankovní převod. Na vrácení peněz máme dle zákona 14 dní, ale vždy se je snažíme poslat ihned.

Mohu vrátit zboží pokud jsem firma?

Vrácení zboží umožňujeme také firmám s výjimkou individuálních cenových nabídek. Zboží musí být nepoužité, nevybalené s originálním obalem.

Mohu vrátit zboží, když jsem jej zakoupil na vaší prodejně?

Pokud jste zboží zakoupili na některé z našich prodejen, tak jej nemůžete vrátit bez udání důvodu. Rádi vám ale umožníme výměnu zboží za jiné v podobné hodnotě. Zboží musí být nepoužité, nevybalené s originálním obalem.


Nejčastější dotazy k reklamacím a vratkám

Na nejčastější otázky naleznete odpovědi v tomto článku.

×

Splátková kalkulačka ESSOX